Barski muzičari, pijanistkinja Ana Vukazić i violončelista Igor Novak, priredili su koncert za pamćenje u srijedu veče na platou ispred Dvorca kralja Nikole. U okviru muzičkog programa 32. „Ljetopisa“ ovo dvoje izuzetnih muzičara, koje je publika ranije upoznala i u solo nastupima, udružilo je svoje talente, kreativnost i ideje. Zahvaljujući video animacijama koje su pratile cijeli repertoar, te svjetlima koja su pažljivo u ritmu kompozicija šarala po krošnjama dvorišta Dvorca, ovaj nesvakidašnji koncert sa oduševljenjem i pažnjom pratilo je preko dvije stotine gledalaca.
Igor Novak je za vrijeme školovanja osvojio više nagrada i Laureata na festivalima i takmičenjima kao solista i član kamernih ansambala, što u našoj državi tako i u inostranstvu. U svojoj karijeri nastupao kao član orkestra „Bridges for the future – Youth Symphony Orchestra“ u Bernu. Nastupao je kao solista orkestra Muzičke akademije na Cetinju i bio vođa dionica. Svirao je i recitale i nastupao sa kamernim sastavima širom zemlje i inostranstva kao član dua, trija i kvarteta. Nastupe na festivalima posebno izdvaja, jer kako kaže to je najbolji način da se muzičari afirmišu.
„Najljepše je iskustvo svirati pred svojom publikom, prijateljima, kolegama, rodbinom i puno mi je srce večeras. Čelo i klavir jako dobro idu zajedno, repertoar je opširan i prelijep i funkcionišemo odlično. Posebno nam znači nastup na ovakvoj vrsti festivala jer se upravo preko njih afirmišemo. Hvala „Barskom ljetopisu“ na datoj mogućnosti, jer konkretno za muzičare iz Crne Gore trebalo bi da bude više prostora, a sa ovim projektom nadam se da smo podigli produkcijski nivo i nivo scenskog nastupa i da ćemo podstaći i druge muzičare na to“, kazao je Novak.
Od 2017. godine intenzivno nastupa i sarađuje sa pijanistkinjom Lindom Poznanović i djeluje kao reprezent klasične muzike, a nakon studija odmah počinje da radi kao profesor violončela u Herceg Novom, gdje biva primijećen kao talentovan pedagog i promoter svog instrumenta i muzike kroz mnoštvo javnih nastupa i koncerata. Kaže da neke posebne pedagoške metode nema, te da je za uspjeh najvažnija ljubav prema muzici.
„Metode nema, već u zavisnosti od djeteta i situacije moramo da budemo i psiholozi i pedagozi i prijatelji. Djeci moramo prvo da usadimo ljubav, nakon toga dolazi rad, onda upornost. Uvijek kažem svojim učenicima da su dva najjača ratnika strpljenje i upornost, onda je uspjeh siguran“, kazao je ovaj barski čelista.
Ana Vukazić već 10 godina radi kao profesorica klavira i korepeticije u Školi za osnovno muzičko obrazovanje „Petar II Petrović Njegoš“ u Baru. Iza sebe ima brojne nastupe širom zemlje i inostranstva od kojih uvijek voli da istakne upravo nastupe na “Ljetopisu“ gdje nastupa pred svojom publikom. Ovo je bio prvi put da barska publika Anu čuje u izvedbi sa violončelom, i kako kaže za ovakav nastup bilo je potrebno puno vježbe.
„Potrudili smo se da prije svega zadovoljimo neke naše kriterijume jer je Grigova sonata bila dosta zahtjevna, i za klavir i za čelo, ali smo se potrudili da publici priuštimo neke popularne klasike prije svega“, kazala je ona.
Vukazićeva je ove godine u svoju biografiju dodala i učešće u ovogodišnjoj pozorišnoj produkciji „Barskog ljetopisa“. Kao pijanistkinja, uz bubanj koji takođe prati predstavu „Don Kihot“ u režiji Andraša Urbana, na sceni je ostvarila 90 minuta snažnog izvođačkog angažmana, a kako sama kaže, za nju je to iskustvo bilo jednako dragocjeno i zahtjevno.
„To iskustvo je zaista bilo snažno i zahtjevno. Pripreme su bile iscrpne, i to je prvi put da učestvujem u jednom takvom projektu. Nije jednostavno biti dio nečega što provocira i po tekstu i po načinu interpretacije. Muzika je sastavni dio te predstave i traži da budete jedno sa svim glumicama što nije bilo jednostavno ni meni, ni bubnjarki Mileni Kankaraš“, istakla je Vukazićeva i dodala da se raduje svim narednim igranjima.