Studijska posjeta Danskoj u okviru “K2 Erasmus +” projekta “Poboljšanje kvaliteta aktivnosti što se tiču omladine iz ruralnih predjela” (finansiranog od strane Savjeta Evrope) okupila je 22 učesnika, koji su od 14. do 22. juna predstavljali partnerske organizacije iz Crne Gore, Srbije, Sjeverne Makedonije, Grčke, sa Kosova i iz Danske.
Crnogorski tim činili su Marta Nikolić – profesorica Srednje ekonomsko-ugostiteljske škole Bar i studenti Anđela Mudreša, Aldijana Hodžić i Damir Šukurica.

“Tokom ove osmodnevne studijske posjete upoznali smo se sa specifičnostima danskog obrazovnog sistema ‘slobodne škole’, koji se smatra jednim od najuspješnijih u Evropi. Bili smo smješteni upravo u takvoj jednoj (zatvorenoj) školi internatskog tipa, u selu Fuglebjerg nedaleko od Slagelsea i Nestveda, a posjetili smo i školu u strogom centru Kopenhagena. Prema njihovom shvatanju, podučavanje ili predavanje je definisano kao dijeljenje nastavnikove strasti u vezi sa određenim predmetom sa učenicima. Vjeruju u drugarski odnos učenika i profesora koji se posebno kvalitetno izgrađuje zajedničkim boravkom u istoj ustanovi tokom školske godine. Kurikulum se razlikuje od škole do škole i u njegovu izradu se najviše uključuju Savjet roditelja i sami učenici. Ova škola koja obično broji 100-120 učenika traje svega jednu godinu, a prethodi joj osnovna koju pohađaju od 6. do 16. godine”, ističe za Bar Info Marta Nikolić.

U Kopenhagenu je naša delegacija posjetila i NGO Dansk-India koja se bavi aktivnim učešćem u poboljšanju društvenog statusa i položaja žena u Indiji, a u neposrednom razgovoru sa lokalnim stanovništvom imali su priliku da čuju njihove stavove o položaju ruralne omladine.

Prvi radni dan bio je posvećen aktivnostima koje doprinose izgradnji timskog duha, nakon čega je uslijedio rad u nacionalnim timovima na strategijama svake zemlje (na samu temu projekta). U narednim danima predstavljeno je sve što podrazumijeva izrada “Erasmus +” projekta: opcije unutar programa, način izrade, dodjele sredstava, realizacije, uz učeničku detaljnu razradu ideja o projektima. Posljednji radni dan bio je rezervisan za evaluaciju događaja kroz nekoliko interesantnih multimedijalnih aktivnosti.