Djevojke djevojkama – dvije vršnjačke edukativne radionice u SEUŠ

U Srednjoj ekonomsko-ugostiteljskoj školi su, tokom protekla dva dana, održane dvije vršnjačke edukativne radionice u okviru projekta “Djevojke djevojkama”. JU SEUŠ Bar bila je jedna od partnerskih organizacija u projektu kojeg realizuje NVO “Nova” iz Podgorice, uz podršku Ambasade SAD u Crnoj Gori, a u okviru Democracy Comission Small Grants Program. Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija dalo je saglasnost realizaciji ovog projekta, jer se njime povećava znanje učenica završnih razreda srednjih škola u Crnoj Gori o političkom aktivizmu žena.

„Učenica Iva Šekularac, koja je osmislila i rukovodila ovim vršnjačkim edukativnim radionicama, prethodno je, tokom februara, sa još 13 učesnica iz 12 srednjih škola u Crnoj Gori, učestvovala u mentorskim radionicama koje su organizovane u hotelu ‘Princess’. Nakon stečenog znanja o političkom aktivizmu djevojaka i žena, kao i o vještinama u vođenju vršnjačkih edukativnih radionica na ovu temu, Šekularac je obavila višemjesečne pripreme i animirala svoje vršnjakinje“, saopštio je profesor Neđeljko Đurović, koji je bio saradnik na projektu.

Prema njegovim riječima, edukacija o kulturnim i društvenim činiocima koji odvraćaju djevojke i žene od političkog aktivizma obavljena je u školskoj biblioteci i obuhvatila je grupu od 53 punoljetne učenice. Tokom održavanja jednočasovnih radionica dominirala su pitanja i isticani primjeri putem kojih su sagledane okolnosti koje umanjuje učešće djevojaka i žena u javnom odlučivanju.

„Okupljene srednjoškolke su razmatrale pojmove poput aktivizma, politike, feminizma, mizandrije i patrijarhalnog vjerovanja, dok je posebnu pažnju privuklo podsjećanje na nekadašnje kampanje ‘Slobodan udarac je za fudbalski teren, ne za tvoju ženu’, ‘No more page 3’, za kozmetičke preparate ‘Fell Fine’ sa brojevima SOS telefona i ‘Da neželjena postane željena’“, navodi profesor Đurović.

Koordinatorka projekta Nataša Nelević ističe da pitanje političkog aktivizma žena nije samo formalno, već da se radi o bitnom uslovu kojeg savremena društva moraju ispuniti, da bi njihov razvoj bio ravnomjeran i stabilan. Nelević ističe da je riječ o ne baš lako ostvarivom idealu, ali i zadatku čijem rješenju trebamo da težimo.

„Vršnjačka edukacija je najuticijniji oblik prenosa informacija među mladima i, uz odgovarajući pristup društvenim mrežama, njome se postiže željeni efekat i pri usvajanju znanja i kod razbijanja stereotipa. Vršnjački edukatori kroz ove aktivnosti jačaju svoje kompetencije i primjereno razvijaju svoj građanski aktivizam“, zaključuje profesor Đurović, već godinama prepoznat kao istaknuti građanski aktivista i učesnik brojnih skupova usmjerenih na prevenciju i borbu protiv svih oblika nasilja.

Share.

Comments are closed.