Samostalna izložba radova akademskog slikara Gorana Ćetkovića iz Bara otvorena je u galeriji ,,Josip Bepo Benković“. Na 43. samostalnoj izložbi umjetnik se likovnoj publici u Herceg Novom predstavio sa 30 slika iz cikusa ,,Slijepi putnici“. Slike su nastale u periodu od nekoliko posljednjih godina, a na platnima dominiraju motivi čovjeka u formi portreta i figure.
Slike iz ciklusa ,,Slijepi putnici“ govore o otuđenosti savremenog čovjeka i prolaznosti života.
“Prepliću se motivi rađanja i umiranja – života i smrti. Na glavama dominiraju naglašene emocije, psihološka stanja. Prilikom slikanja sve je podređeno čistoj likovnosti. U kreiranju motiva dominira gestualnost i ekspresivnost poteza sa jakim kontrastima svijetlo-tamno, što dodatno pojačava neizvjesnost, napetost i dramu unutar same slike”, istakao je Ćetković.
Umjetnik je naglasio da su ,,Slijepi putnici“ od samog početka simbol jednog vremena u kom su nastali.
“Po prirodi stvari glavni junaci su zatočenici svoje sudbine, oni koji na ovom svijetu nemaju ništa drugo do svog života. Oni su slika i prilika čovjeka današnjice, izgubljenog i zapetljanog u egzistencijalnom beznađu. Međutim, ,’Slijepi putnici’ su se kroz vrijeme transformisali i značajno osnažili i sada kroz najnovije radove ispoljavaju i neka druga stanja koja promovišu i neke druge životne vrijednosti. To je jedan novi svijet koji karakteriše izuzetna dinamika, ekspresivnost sa elementima fantastike. ‘Slijepi putnici’ putuju kroz prostor i vrijeme i šalju snažnu poruku ovom ludom svijetu, da se dozove pameti” – kazao je Ćetković.
Prema njegovim riječima, čovjek je izolovana jedinka, kako u društvu, tako i kada se nađe sam pred ogledalom – sam sa sobom.
“Život je sam po sebi jedna velika bitka čovjeka – sa samim sobom i sa čitavim svijetom” – istakao je Ćetković.
Posebnu simboliku u slikarstvu Gorana Ćetkovića ima ,,poetika krika“. To je za njega univerzalni simbol rađanja i umiranja – života i smrti.
“Dolazak na svijet je obilježen bolnim plačem i krikom, kao i odlazak na onaj svijet. Na većini slika, lica i figura dominira jaka emocija krika. Ona je bazirana na žestokom kontrastu. Upućuje na bespomoćnost i tragiku današnjeg čovjeka, ali na pojedinim slikama ta otvorena usta su i izraz nade, ekstaze i ushićenja”, kazao je Ćetković.
U katalogu za izložbu u Herceg Novom crnogorski slikar i pisac Dimitrije Popović zapisao je da u pluralizmu likovne savremene scene djela Gorana Ćetkovića pokazuju kako se osjećanje svijeta i vremena može izraziti klasičnim medijem slike i kako se vraća povjerenje u slikarstvo, što je istovremeno dokaz i kod nas i u svijetu kako klasični medij slike ostaje kao trajna i vitalna mogućnost umjetničkog izražavanja.
“Uvijek sam volio klasičnu ljepotu. Svjesno udaljen od realnog, okrenut ka ekspresivnom, nadrealnom i modernom izrazu, ali opet duboko oslonjen na tradicionalne likovne vrijednosti”, istakao je Ćetković.
Popović je ocijenio da je ono što dominira u slikarstvu savremenog crnogorskog umjetnika Gorana Ćetkovića izuzetna ekspresivnost stvaralačkog izraza koja se podjednako ogleda u slikanju čovjekovog lica i tijela.
“Sve je dato na način da se u dinamičnom pokretu naslikane materije, nastale iz preobražene konvencionalne anatomije ljudskog korpusa, stvara utisak o razarajućoj energiji koja se paradoksalno kazano istovremeno i poništava i potvrđuje. Takav utisak upravo sugerišu nazivi koje svojim djelima daje umjetnik. Od ‘Stvaranja svijeta’, ‘Mučnine’, ,’Prolaznosti’ do ‘Nojeve arke’ ili ‘Feniksa’. Sve postoji da bi nestalo i ponovo se vitalnošću energije obnovilo u prepoznatljiv antropomorfni oblik. U tom slikarskom panoptikumu ljudske drame posebno se izdvaja cijela galerija ,,portreta“ tih neobičnih glava koje su najčešće prikazane kao dekapitirane od tijela da bi samostalno živjele sopstveno ništavilo” – zapisao je Popović.